facebook pixel pageview

5 λύσεις να απαλλαγείς από τους πόνους στο στομάχι με φυσικό τρόπο

featured_image

5 λύσεις να απαλλαγείς από τους πόνους στο στομάχι με φυσικό τρόπο. Στο παρόν άρθρο θα μάθεις όλα όσα χρειάζεσαι για να απαλλαγείς από το στομαχόπονο μια για πάντα.Με τη βοήθεια ορισμένων φυσικών θεραπειών, τροφών και φυτικών ελαίων, ο πόνος στο στομάχι μπορεί να περάσει σύντομα.

5 λύσεις να απαλλαγείς από τους πόνους στο στομάχι με φυσικό τρόπο. Στο παρόν άρθρο θα μάθεις όλα όσα χρειάζεσαι για να απαλλαγείς από το στομαχόπονο μια για πάντα. 

 

Πολλοί είναι οι λόγοι που μπορούν να προκαλέσουν ενοχλήσεις τοπικά στο στομάχι σου, από απλή δυσπεψία μέχρι έλκος και τροφική δηλητηρίαση.

 

Όταν προκύπτουν τα συμπτώματα, ο πόνος μπορεί να είναι στην καλύτερη περίπτωση άβολος και στη χειρότερη εξουθενωτικός. Ωστόσο, με τη βοήθεια ορισμένων φυσικών θεραπειών, τροφών και φυτικών ελαίων, ο πόνος στο στομάχι μπορεί να περάσει σύντομα κι εσύ να επιστρέψεις στην καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου.

 

Αιτίες που ενδέχεται να προκαλέσουν την εμφάνιση του φαινομένου:

Παρακάτω θα ανακαλύψεις τις κοινότερες αιτίες που μπορούν να προκαλέσουν στομαχόπονο:

  • Δυσπεψία
  • Ευαισθησία στα τρόφιμα
  • Τροφική δηλητηρίαση
  • Παράσιτα
  • Ευερέθιστο έντερο
  • Έλκος στομάχου
  • Καούρα
  • Σκωληκοειδίτιδα

Ο τακτικός πόνος στο στομάχι μπορεί να αποτελεί ένδειξη σοβαρής βλάβης στο έντερο που χρειάζεται επούλωση, συνήθως ως αποτέλεσμα διατροφικών επιλογών. Οι φλεγμονώδεις δίαιτες που βασίζονται σε βαριά κι επεξεργασμένα προϊόντα ζάχαρης και δημητριακών, καθώς και μεταλλαγμένα κρέατα και λιπαρές τροφές είναι γενικά οι κύριοι ένοχοι του στομαχικού πόνου. Αυτοί οι τύποι δίαιτας μεταβάλλουν την ισορροπία της χλωρίδας του εντέρου επιτρέποντας στα κακά βακτήρια να αναπτυχθούν και να ανθίσουν μέσα στο στομάχι σου και τελικά να σου προκαλέσουν πόνο. Το άγχος, το συναισθηματικό τραύμα κι η έλλειψη ύπνου είναι επίσης σημαντικοί παράγοντες για τον πόνο στο στομάχι αν υπερβούν το φυσιολογικά όρια. Τέλος αν δεν πίνεις αρκετό, καθαρό νερό κάθε μέρα το πεπτικό σου σύστημα δε θα πάρει αυτό που χρειάζεται για να ξεπλύνει τις τοξίνες και τα απόβλητα του εντέρου σου τα οποία αν αφεθούν θα συσσωρευτούν και θα προκαλέσουν πόνο.

 

Διαμόρφωσε τις διατροφικές σου συνήθειες

Αν ο πόνος που αντιμετωπίζεις είναι απόρροια υπερβολικής κατανάλωσης τροφής, τότε είναι μία ευκαιρία να κάνεις για μία μέρα ένα διάλειμμα στο πεπτικό σου σύστημα κάνοντας αποχή από τις στερεές τροφές και πίνοντας μόνο άφθονο νερό.

Την ημέρα αυτή επίλεξε να ξεκουράσεις το σώμα σου, κοιμήσου επαρκώς και κάνε μόνο μικρούς περιπάτους, ώστε να βοηθήσεις το πεπτικό σου σύστημα να επαναπροσδιορίσει τη λειτουργία του.

Μερικές θεραπείες που μπορούν επίσης να βοηθήσουν είναι: Η ανάμειξη δυο κουταλιών της σούπας βιολογικού μηλόξιδου σε ένα μεγάλο ποτήρι κρύο νερό το πρωί όταν ξυπνάς. Με αυτό τον τρόπο θα προσθέσεις απαλά οξέα στο στομάχι σου που θα βοηθήσει στην εξάλειψη της δυσφορίας.

Επίσης, η ανάμειξη δύο κουταλιών της σούπας αργίλου μπετονίτη και ίδιας ποσότητας διατομικής γης σε ένα ποτήρι κρύο νερό θα συμβάλλει στη δέσμευση τοξικών υπολειμμάτων που έχουν κολλήσει στον εντερικό σωλήνα, έτσι ώστε να μπορούν να απελευθερωθούν από το σώμα. Η διατομική γη συγκεκριμένα θα στοχεύσει και θα καταστρέψει τυχόν εντερικά παράσιτα που ζουν στο πεπτικό σου σύστημα και θα μπορούσαν να αποτελέσουν πηγή πόνου. Από την άλλη πλευρά αν πρόκειται για ένα συνηθισμένο πρόβλημα που εμφανίζεται συχνά είναι συνήθως σημάδι υπερβολικής κατανάλωσης, κακής διατροφής ή και κακού συνδυασμού τροφίμων.

 

Συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν:

Μείωσε το μέγεθος της μερίδας σου σε κάθε γεύμα.

Εξάλειψε τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα τηγανιτά και το έτοιμο φαγητό. Φρόντισε το 80% της διατροφής σου να αποτελείται από φρούτα, λαχανικά, σπόρους και καρπούς. Περιόρισε τα ζωϊκά προϊόντα, τα δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια στο 20% της διατροφής σου.

Πίνε τουλάχιστον δύο λίτρα νερού την ημέρα (ένα λίτρο ανά 22 κιλά σωματικού βάρους είναι η βέλτιστη ποσότητα για την υγεία σου).

Προσπάθησε να αποφύγεις τον συνδυασμό ζωϊκών προϊόντων με δημητριακά ολικής άλεσης ταυτόχρονα και να μην τρως ποτέ τροφές με ζάχαρη μετά την κατανάλωση κρέατος.

Περιόρισε τον καφέ, απόφυγε τα τεχνικά γλυκαντικά και παστεριωμένα γαλακτοκομικά (προτίμησε ακατέργαστα οργανικά χωρίς πρόσθετες ορμόνες).

Πρόσθεσε ζυμωμένα τρόφιμα στη διατροφή σου, καθώς αυτά θα βοηθήσουν στην καλλιέργεια καλών βακτηρίων (προβιοτικά) στο έντερό σου, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για ένα υγιές έντερο και την αποφυγή του στομαχόπονου. Τέτοια τρόφιμα είναι: τουρσί, miso, tempeh, kimchi, kombucha, ελιές, βιολογικά τυριά, γιαούρτια και κεφίρ.

Τι άλλο πρέπει να φάω;

Στόχευσε σε μία ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε φυτικά τρόφιμα στην πιο φυσική τους μορφή που προέρχονται από τοπικές φάρμες και χωρίς ψεκασμό. Πρόσθεσε υγιεινά λίπη τα οποία περιλαμβάνουν: φυτικά έλαια ψυχρής έκθλιψης όπως ελαιόλαδο, έλαιο καρύδας και αβοκάντο. Όλα αυτά προσφέρουν φυτοθρεπτικά συστατικά, αντιοξειδωτικά και είναι πολύ αποτελεσματικά για τη θρέψη του πεπτικού σωλήνα και την ανακούφιση των στομαχικών προβλημάτων.

Τέλος, φάε αργά και προσεκτικά για να αποφύγεις την κατάποση αέρα και την υπερκατανάλωση τροφής.  

 

Αύξησε την πρόσληψη φυτικών ινών

Το πεπτικό σου σύστημα χρειάζεται τρόφιμα πλούσια σε ολόκληρες ίνες για να κάνει τον καθαρισμό που απαιτείται για την εξάλειψη των απορριμμάτων τροφίμων. Όταν το σώμα μας δε βρίσκει ίνες, δεν έχει επιλογή και αποθηκεύει τα απορρίμματα. Έτσι δημιουργούνται παράσιτα στον πεπτικό σωλήνα και ο πόνος στο στομάχι μπορεί να γίνει ένα συνεχές πρόβλημα.

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες:

  • Μήλα
  • Δαμάσκηνα
  • Φυλλώδη λαχανικά
  • Εσπεριδοειδή
  • Γλυκοπατάτα
  • Φασόλια και όσπρια
  • Ωμά καρύδια
  • Δημητριακά ολικής άλεσης

Αν παρουσιάζεις πρόβλημα δυσκοιλιότητας, συνδυάσε σπόρους εδάφους όπως λιναρόσπορος, σπόρους κάνναβης, chia και psyllium.

 

Τροφές που λειτουργούν ως φάρμακο

Το ginger έχει αντιφλεγμονώδεις και αντιβακτηριδιακές ιδιότητες. Επίλεξέ το ολόκληρο ή σε τσάι ή ακόμα και σε αιθέριο έλαιο. Μόνο μερικές σταγόνες σε μία κούπα ζεστό νερό μπορεί να καταπραΰνει τον πόνο στο στομάχι. Επίσης, το τσάι μέντας κι η ρίζα γλυκόριζας έχουν καταπραϋντικές ιδιότητες.

 

Μείωσε το στρες

Το ψυχικό και συναισθηματικό άγχος είναι οι κύριες αιτίες του εντερικού πόνου. Λόγω της φυσιολογικής σχέσης μεταξύ του εγκεφάλου και του εντέρου είναι γνωστό ότι τα άτομα που πάσχουν από χρόνιο στρες υποφέρουν από εντερικό πόνο.

Σίγουρα δεν είναι εύκολο να διαχειριστείς το άγχος στο σημερινό κόσμο και φυσικά δε λειτουργεί μία συγκεκριμένη μέθοδος για όλους μας εξίσου. Ο καθένας είναι διαφορετικός με τον τρόπο που διαχειρίζεται το άγχος, οπότε εξαρτάται από εσένα να πειραματιστείς με διαφορετικές δραστηριότητες. Βρες μία διέξοδο που σου επιτρέπει να ξεφύγεις από το περιβάλλον που σου προκαλεί το μεγαλύτερο άγχος π.χ. τεχνική γείωσης (να περπατάς με γυμνά πόδια στη φύση).

 

Αιθέρια Έλαια

Τα αιθέρια έλαια είναι απίστευτα θεραπευτικά και καταπραϋντικά. Το πρώτο σου βήμα είναι να βεβαιωθείς ότι επιλέγεις ποιοτικά έλαια με ισχυρά συστατικά που θα λειτουργήσουν πραγματικά. Τα πέντε παρακάτω βοηθούν στο στομαχόπονο:

  • Μέντα
  • Λεβάντα
  • Λεμόνι
  • Κάρδαμο
  • Ginger

Χρησιμοποίησε τα προτεινόμενα αιθέρια έλαια ή ένα μείγμα αυτών προσθέτοντας μερικές σταγόνες στο αγαπημένο σου λάδι βάση (π.χ. αμυγδαλέλαιο). Εφάρμοσέ το στο στομάχι, το λαιμό και τους καρπούς σου. Ακόμα μπορείς να προσθέσεις τα έλαια στο diffuser σου ή μία σταγόνα στο πόσιμο νερό σου.  

 

Συμπέρασμα

Ακούγοντας το σώμα σου και αναπαύοντας το πεπτικό σου σύστημα του δίνεις την ευκαιρία να επουλωθεί και να ξαναρχίσει τη λειτουργία του ακολουθώντας μερικές απλές φυσικές θεραπείες για να κάνεις τον πόνο του στομάχου σου παρελθόν. 

Για περισσότερα tips και συμβουλές ευεξίας κάνε follow στο instagram @yogahybrid.

← Previous Next →